jeudi 6 août 2009

نیمه شعبان

تولد امام زمان
با فریاد مرگ بر دیکتاتور
در ایران جشن گرفته شد!
فردا – جمعه- نیمه شعبان و روز تولد امام زمان است. یعنی یکی از جشن های سنتی شیعیان. همان سالروزی که در سال انقلاب-57- آیت الله خمینی با پرخاش به دار و دسته حجتیه و از جمله مصباح یزدی که در قم تدارک جشن امام زمان را دیده بودند گفت: کدام جشن؟ وقتی مردم را دارند می کشند چه جشنی؟ حرام است چنین جشنی. مردم عزادارند.
تمام کسانی که تاریخ انقلاب را به یاد دارند می دانند که این یکی از چالش های آشکار میان آیت الله خمینی و حجیته و مصباح یزدی بود که آن را تعبیر به "تودهنی" آیت الله خمینی به این دار و دسته کردند. البته آنها جشن خودشان را با حمایت ساواک و دربار شاهنشاهی گرفتند، گرچه محدود!
فردا سالروز آن تو دهنی آیت الله خمینی به حجتیه و مصباح یزدی و کسانی است که با کمال تاسف پس از در گذشت آیت الله خمینی، از ضعف و بی تدبیری و جاه طلبی علی خامنه ای استفاده کرده و در تمام ارگان های نظامی و امنیتی، کشوری و لشکری نفوذ کردند و قدرت را به چنگ آوردند.
به همین دلیل فریاد "مرگ بردیکتاتور" که غروب دیروز در بسیاری از نقاط مرکزی و جنوبی تهران بلند شد، معنائی منطبق با این تاریخچه دارد. فریادی که شب نیز، بر بام خانه ها و همراه با الله اکبر ادامه یافت. مردم ایران، 31 سال پس از محکوم کردن هر نوع جشن نیمه شعبان و چراغانی این جشن از سوی آیت الله خمینی را، دیروز و دیشب بار دیگر یا فریاد "مرگ بر دیکتاتور" لبیک گفتند. واقعا چه جشنی؟ جشن را آنهائی باید بگیرند که پس از 50 روز کشتار و جنایت، هنوز در شهرها و خیابان ها مردم معترض به کودتای انتخاباتی را شکار می کنند و از بیم شکل گیری یک تظاهرات عظیم و چند میلیونی در تهران و شهرهای بزرگ کشور خواب ندارند!
غروب امروز از میدان انقلاب، میدان ولی عصر، میدان فاطمی، میدان امام حسین، ونک، خیابان آزادی، خیابان ولی عصر گزارش تظاهرات مردم انتشار یافت. در میدان انقلاب گارد ویژه و بسیج به همراه لباس شخصی ها با مردم درگیر شدند. بوق ممتد اتومبیل ها بعنوان همدردی و همراهی با معترضان که علیرغم حمله نیروهای انتظامی با باتوم به اتومبیل ها و وارد کردن خسارات به آنها ادامه یافت، یعنی "ما همه با هم هستیم!" از نواحی جنوبی شهر تهران و بویژه میدان امام حسین و خیابان ها منتهی به آن( از جمله خیابان ژاله که کشتار بزرگ سال انقلاب 57 در آن بوقوع پیوست) نیز گزارش تظاهرات مردم رسیده است. حتی اگر شمار کشته شدگان 50 روز اخیر همان باشد که تاکنون اعلام و برآورد شده، کودتاچیان رکورد کشتار میدان ژاله در سال انقلاب را پشت سر گذاشته اند.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire