dimanche 2 août 2009

هشدار! ناصر ایمانی

هشدار!

ناصر ایمانی
۱۱ مرداد ۱۳۸۸
برگزاری دادگاه محاکمه دسته جمعی تعداد زیادی از فعالان اصلی یک جناح سیاسی کشور به اتهام براندازی با همکاری بیگانگان، مبنای ورود به مرحله جدید و بسیار جدی در عرصه سیاسی کشور است که ابعاد آن فوق العاده مهم و درخور توجه است.اینکه آقایان موسوی و کروبی در انتخابات اخیر دچار توهم پیروزی شده بودند و از راهکارهای غیرقانونی برای اثبات مدعای خود استفاده کردند، یک بحث است و اینکه سران و چهره‌های اصلی یک جریان سیاسی سابقه‌دار در قبل و بعد از انقلاب که تقریباً همگی مسئولیت‌های مهم در نظام داشته‌اند، قصد داشتند دست به کودتای مخملی و براندازی نرم بزنند، و با همکاری عوامل خارجی، نظام جمهوری اسلامی را تغییر دهند، بحث دیگری است.ابعاد مدعای این دادگاه به همین پنجاه نفر چهره فعال و معروف سیاسی از جناح موسوم به چپ یا اصلاح‌طلب خلاصه نمی‌شود. و با برده شدن نام چهره‌هایی همچون آقای هاشمی رفسنجانی و خاتمی و موسوی، و طرح مباحثی مانند انتقام از رهبری و غیره، ظاهراً به زودی به این چهره‌های بزرگ نیز خواهد رسید که شاید زمینه‌های لازم در این دادگاه فراهم شود؛ زیرا اگر قرار بوده که کودتایی در کشور توسط این پنجاه نفر اتفاق بیافتد، بطور طبیعی باید پای عناصر اصلی این ماجرای یعنی سه چهره ذکر شده نیز به این ماجرا باز شود و آنان نیز محاکمه شوند در غیر اینصورت، دادگاه فقط عناصر دسته دوم را به محاکمه کشیده است. اما آیا براستی برگزار کنندگان دادگاه به به ابعاد بسیار وسیع و تاثیرگذار این اقدام خود در عرصه سیاسی کشور فکر کرده‌اند؟اینکه افراد مذکور مثلاً اقدامات خلاف قانون مرتکب شده بودند و یا زمینه‌ساز بروز آشوب‌هایی در کشور بوده‌اند (که اثبات قضایی جداگانه می‌طلبد)، یک موضوع است؛ و اینکه کیفرخواست دادستان، یکی از دو جناح بزرگ سیاسی کشور را متهم به براندازی نظام با استفاده از عناصر خارجی بنماید، موضوع دیگری است.دو متهمی که در روز اول دادگاه نیز صحبت کردند، حداکثر به اشتباه خود در وجود تقلب در انتخابات اقرار کردند و اینکه خطاهایی نیز از ابعاد سیاسی در سالهای اخیر داشته‌اند. اما فاصله این اعترافات یا اظهارات، تا برگزاری کودتای سیاسی به دست افراد خاص در کشور، بسیار زیاد است.ابعاد حوادث تلخ پس از انتخابات که مقصرین یا قاصرین جدی از هر دو طرف در آن وجود دارد، در حال تبدیل شدن به مرحله جدیدی است که بسیاری از فعالین سیاسی و حتی چهره‌هایی که جزء ارکان نظام هستند را در بر می‌گیرد. ظاهراً دیگر قضیه توهم و اشتباه و بکارگیری روشهای غیر قانونی نیست، بلکه صحبت از کودتا و تغییر نظام جمهوری اسلامی با استفاده از پولها و امکانات تبلیغاتی کشورهای خارجی است. آن هم نه توسط چند جوان احساساتی یا فریب خورده بلکه توسط چهره‌های بزرگی که سهم بزرگی در انقلاب و نظام جمهوری اسلامی داشته‌اند.حال که دادگاه محترم، ادعای برگزاری کودتای مخملی در کشور را دارد، باید تا پایان کار و بطور دقیق و قانونی، با استفاده از اسناد و اعترافات متهمان، روشن نماید که این افراد و یا عناصر نامبرده شده چه نقشی داشته‌اند. البته ناگفته نماند که صرف اقاریر متهمی علیه افراد دیگر نمی‌تواند مستند قضاوت واقع شود. ابهام در این زمینه خود سبب تلاطم‌های سیاسی جدیدی خواهد شد.

اظهار نظر
مشارکت در بحث
-->

200381 غلامرضا عباسي - سناريوي اعترافات
2009-08-02 11:53:17 - [moderator2]
سناريوي اعترافاتروز گذشته متن كيفر خواست و صحبتهاي دو متهم را با دقت خواندم و شب آنرا در سيماي ايران پيگيري نموده و سپس سري هم به دو سيماي واقعا بيگانه يعني زدم در انديشه اين بودم چگونه مي توان اذهان مسئولين محترم را به نكات زير متوجه نمود:1.متن كيفر خواست جنبه حقوقي نداشت و يك بيانيه سياسي و تحليل جانبدارانه به نفع جناح حاكم و به ضرر جناح ديگر بود و در اكثر حكومتهايي نظير تركيه دوران حكومت نظامي ها ، مصر و اردن و ..... در دادگاه چنين بيانيه هايي صادر مي شود. هر چند نويسندگان بيانيه در پايان متوجه اين تناقض شده اند ولي با هيچ توجيهي نمي توان آنرا كتمان نمود.2.متهمان در دوران بازداشت و بازجويي ها در شرايط سلول انفرادي و تحت فشارهاي روحي و رواني ناشي از آن حتي امكان انتخاب وكيل و ملاقات با آن را نداشته اند و هر گونه اعتراف در اين شرايط خلاف قوانين و مقررات كشور و تمامي كنوانسيونهاي بين المللي كه ايران آنها را امضا كرده و متعهد به انجام آنها است.3.اين روشها شايد در گذشته مي توانست اثربخش باشد ولي اكنون كه اكثر مردم با دسترسي به اطلاعات فراوان سياسي و حقوقي كه توسط كارشناسان زبده به صورت زنده هر شب مي بينند و مي شنوند موجب نتيجه عكس خواهد شد.4.پيشنهاد اينجانب توجيه حقوقي دادگاه از خود دادگاه مهمتر است ، زيرا وكلاي زبردست فعلي كه بدون محدوديت مي توانند با اظهارات خود در رسانه هاي برون مرزي و بيگانه اذهان مردم را حتي در روستاها تحت تأثير قرار دهند ، آتش زير خاكستر همچنان روشن خواهد ماند.5.راستي قاتلان مردم در تظاهرات و حمله كنندگان به كوي دانشگاه و مجتمع سبحان كجايند ؟ آيا بهتر نبود ابتدا آنان مورد بازجويي و محاكمه قرار مي گرفتند تا اعتماد عمومي جلب شود؟ لذا سناريوي اعترافات يك سناريوي از پيش شكست خورده است و تهيه كنندگان و كارگردان و بازيگران آن با كوته نظري و بكجانبه گرايي دقيقا شاخه اي را كه روي آن نشسته اند دارند قطع مي كنند.
پاسخ به این اظهارنظر
787

78
-->

200384 ناشناس
2009-08-02 11:54:03 - [moderator2]
امیدوارم روزی ریشه ی گروهک منافق انجمن حجتیه در این کشور خشکیده شود.عامل اصلی نفاق تفرقه آشوب و بلوا همین گروهک است.
پاسخ به این اظهارنظر
637

40
-->

200388 ناشناس
2009-08-02 11:55:50 - [moderator4]
برنامه اصلی برگزارکنندگان دادگاه حذف يارن و طرفداران اصلی امام خمينی از لايه های مختلف نظام می باشد و اين مسئله در نهايت منجر به سقوط نظام خواهد شد، اگر رهبر معظم انقلاب بموقع اقدام ننمايند. آنهائی که دنبال حذف آقايان هاشمی، خاتمی، موسوی خوئينی ها و ... هستند، قطعا به فکر مصالح و منافع نظام اسلامی مبتنی بر عقايد امام خمينی نيستند و دنبال اهداف ديگری می باشند. اعترافات صورت گرفته حتی اگر با رضايت کامل متهمين انجام شده باشد، بر روی جامعه و بی اعتمادی آنها به نظام اثری تخريبی خواهد گذاشت. يادمان نرود موسوی و کروبی با بنی صدر متفاوت بوده و در حال حاضر بخش قابل توجهی از مردم با آنها موافق هستند.
پاسخ به این اظهارنظر
636

56
-->

200391 حميد
2009-08-02 11:58:07 - [moderator4]
بايد همه افراد نامبرده محاکمه شوند. اگر ثابت شد که هدف آنها کودتاو براندازي است (طبق کيفر خواست) که بايد به اشد مجازات برسند و اگر ثابت نشود، برگزار کنندگان دادگاه بايد به مجازات برسند در هر دو صورت نظام بازنده است
پاسخ به این اظهارنظر
539

39
-->

200393 ناشناس
2009-08-02 11:58:10 - [moderator4]
شما الفی ها با مردم صادق نیستید یکی به میخ می زنید یکی به نعل و چشم دیدن محبوبیت خاتمی رو هیچ وقت نداشتید
پاسخ به این اظهارنظر
542

70
-->

200401 رضا
2009-08-02 12:00:40 - [moderator2]
متن کیفرخواست براساس تبلیغات غلطی که پس از انتخابات به سبب برخی اعتراض ها در رسانه های داخلی برجسته شد تنظیم شده است .بی شک القای انقلاب یا کودتاهای رنگین توطئه ای از سوی غرب برای امنیتی کردن فضای کشور است .بی شک حضور سی ساله مردم در صحنه های گوناگون مولفه بسیار مهمی است که هرگونه ادعا در باره انقلاب رنگین درایران را رد می کند .آیا مدعیان انقلاب رنگین به مردمی بودن نظام توهین نمی کنند ؟چرا یک موضوع واختلاف برسر نحوه انتخابات را اینقدر ناآگاهانه بزرگ می کنیم ؟چرا احمدی نژاد نباید مجاکمه شود ؟ مگر وی نیز در تحریک مردم با زیر سوال بردن سی سال گذشته به اندازه دیگر نامزدها مقصر نیست ؟عدالت کجاست ؟
پاسخ به این اظهارنظر
514

39
-->

200402 ناشناس
2009-08-02 12:01:13 - [moderator2]
تا یک سری مردم کورکورانه از یک سری مسئولان تبعیت میکنند هیچ چیزی مشخص نمی شود کسی که تقلب را مطرح میکند اعتراف زیر شکنجه را هم در کیسه دارد چون میدونه مردم باور میکنن مشخص بود بعد انتخابات ساز تقلب کوک میشود همینطور مشخص بود اگر دستگیر شده ها چیزی بگویندساز اعتراف زیر فشار شکنجه کوک میشود همیشه همین بوده این یک سرطانه ریشه میدواند باور مردم را میخشکاند وهنوز درمان ندارد علتش موتاسیون فرهنگیه
پاسخ به این اظهارنظر
66

481
-->

200403 حقیقت خواه
2009-08-02 12:01:31 - [moderator4]
با سلام ضمن تشکر از دیدگاه باز این سایت وزین،به عرض میرساند بنده از مطالب گفته شده توسط آقایان ابطحی و عطریانفر شوکه شدم.واقعا" اگر حرفهای ایشان صحیح است چرا اکنون بیان میکنند؟چرا دیگران به فکر این مطالب نیافتادند؟چرا رجالی که نام بردند و خیلی هاشان به عنوان مومن ومتعهد به اسلام و نظام هستند اینگونه پافشاری میکنند و ادعای تقلب میکنند؟در غیر اینصورت بنده به شجاعت این دو سیاستمدار درود میفرستم و از خدا میخواهم به ما هم این چنین روحیاتی نصیب فرماید.غرض بنده فقط برای شفافیت است و بنده طرفدار اصلاح طلبان نیستم.
پاسخ به این اظهارنظر
165

49
-->

200407 مرتضی
2009-08-02 12:01:58 - [moderator2]
باسلام شما از چی میترسین مگر کشور ما ومسئولین ما از مقامات چینی کمترن انها اگر یک اختلاص کوچک بکنند اعدام می شوند ولی در این کشور اقازادهها غارت مکنند پدر ها کودتا وقوه قضائیه ماشا الله همانند تار عنکبوت عمل می کند
پاسخ به این اظهارنظر
68

267
-->

200408 سعید - استثناها
2009-08-02 12:02:40 - [moderator4]
باسلام, به نظر من اینبار هم برخورد جدید با عوامل دسته اول اشوبها نمی شود و حتی احتمال برخورد جدی با عوامل دسته دوم مثل(ابطحی و عطریانفر ...) که دارای شهرت سیاسی هستند هم بسیار ضعیف است و تمام کاسه کوزه ها سر مردمی که فریب رده های اول و دوم را خورده اند می شکنند.
پاسخ به این اظهارنظر
38

203
-->

200409 تیمور فیض نژاد
2009-08-02 12:03:32 - [moderator2]
امکان نداره افرادی مثل ابطحی و عطریانفر که افکار آنها در این سالها برای مردم شناخته شده هست،در عرض 40روز تغییر افکار و عقیده بدهند.مطمئنا کاسه ای زیر نیم کاسه هست!
پاسخ به این اظهارنظر
496

28
-->

200411 مریم
2009-08-02 12:03:40 - [moderator2]
فکر می کنم کسی که یه خورده اهل سیاست باشه می فهمه این حرفها و اعترافات زیر شکنجه زده شده و کاملا بی اساسه! اینا برنامشون اینه که هاشمی رو کاملا حذف کنند و اون مناظره های احمدی نژاد و حالا هم این اعترافات در همین راستاست! آخه یکی نیست به اینا بگه هاشمی خودش از ارکان اصلی نظامه می خواد انفلاب مخملی کنه که چه بشه؟ از کی می خواد قدرتو بگیره! اینا فکر کردند مردم احمق اند و هر سناریویی بگن ملت باورشون می شه!
پاسخ به این اظهارنظر
468

30
-->

200416 ناشناس
2009-08-02 12:05:53 - [moderator4]
بايد يك بار وبراي هميشه مشخص شود كه داشتن سوابق ودر راس امور بودن دليلي برمبرا بودن نيست وهمه در پاي ميز محاكمه از جايگاهي يكسان برخوردارند.رفع يا اثبات اتهام از افراد مطرح جزء اولين خواسته هاي مردم است.
پاسخ به این اظهارنظر
85

29
-->

200418 محمد
2009-08-02 12:06:32 - [moderator4]
از همان آغاز مشخص بود طرح سیاهی برای حذف جناح سیاسی اصلاح طلب در حال اجرا است. این دادگاه هم ادامه همان روند است. مطمئن باشید ادامه این روند دامن شما را هم خواهد گرفت همانند آن رفتاری که آقای احمدی نژاد با شما ها دارد و ایستادگی هایی که در برابر رهبری کرد. مواظب باشید و گرنه تاوان روشن است.
پاسخ به این اظهارنظر
331

21
-->

200427 ناشناس
2009-08-02 12:10:59 - [moderator2]
متهمين حوادث اخير وكلاي پايه يك دادگستري داشتند.حسين آبادي ،رياحي ومحمدي از وكلاي پايه يك دادگستري در جايگاه وكلا حاضر بودنداما با توجه به پذيرش اتهامات از سوي موكلان،سخن نگفتند."روزنامه همشهري يكشنبه 11 مرداد1388"
پاسخ به این اظهارنظر
29

186
-->

200433 ناشناس
2009-08-02 12:13:24 - [moderator2]
چقد شما ساده لوحیدکدام اعتراف؟مگه این اولین باره این نمایش ها رو می بینیم؟مگه ما نمی فهمیم این یک تصفیه حساب سیاسیه؟مگه نمی بینیم مطالبی که تو دادگاه مطرح شد هیچ شباهتی به کیفرخواست و دفاع یک متهم نداشت؟مگه نمی فهمیم تمام این جریانات و اعترافات جهتش به سمت حذف خاتمی و موسوی است؟مگه میشه یه نفر آزادانه بیاد بگه من به کشورم خیانت کردم؟حتی اگه به فرض محال کرده باشه میاد اینجوری میگه؟این یک انتقام جویی بودیک قدرت نمایی بودقضاوت با عاقلان
پاسخ به این اظهارنظر
459

26
-->

200438 ناشناس
2009-08-02 12:14:31 - [moderator2]
مسيري كه نويسنده مقاله پيش بيني نموده اند در خصوص زمينه سازي جهت برخورد با آقايان موسوي، خاتمي و هاشمي در سرمقاله امروز كيهان كاملاً واضح ذكر شده است.
پاسخ به این اظهارنظر
285

8
-->

200440 مهرداد - درباره هاشمی
2009-08-02 12:14:54 - [moderator4]
به نام خدادوستان مسلمانان من چند نکته در مورد این مسایا به ذهنم می رسد:۱-اینکه چند نفر در فرایند اعتراض قصد براندازی داشتند دلیل نمی شود ما ظلمهایی که در بازداشتگاهها و خیابانها بر مردم رفته را فراموش کنیم.۲- شما فکر کردید در بین علما چند نفر مثل هاشمی ‍یدا می شود هاشمی از عقلای نظام ماست ۳- در ایتن تخریبها احتیاط کنید یادتان نرود که همه این آقایان در دولت اصلاحات صف اول تخریب کنندگان هاشمی بودند
پاسخ به این اظهارنظر
225

11
-->

200441 عبدالله
2009-08-02 12:15:01 - [moderator4]
باسلام بحث خیلی جالبی را مطرح نمودید.واقعا قدرت وحکومتداری اینقدر مهم شده که ما الفبای اخلاق ودین خودرا زیر پا بگذاریم . نمی دانم ما تاکی وچقدر می توانیم از ارکان انقلابمان هزینه کنیم . چه تضمینی هست که چندسال آینده عده ای نیایند وهمین بلا را سر شما نیاورند وهزاران تهمت وافترا به شما نبندند. قدری تامل وتلنگر برای همه ما لازم است تا بخود بیاییم . همه ما می دانیم درراس کشور وحکومت ما همواره ولی فقیه حضور داشته ودارد . زیر سوال بردن سران مورد تایید ولی فقیه (وقت) وتکفیر آنان در دوره حکومتشان ضربه غیر مستقیم به ولایت نیست ؟ چرا برشاخه نشسته وبن می برید ؟
پاسخ به این اظهارنظر
179

11
-->

200447 آیدین صبور
2009-08-02 12:16:51 - [moderator4]
انقلاب مخملی کور ترین اتهام است ، غیر ممکن است که از شب انتخابات همه اعم از سپاه و دولت و ... به این موضوع پی ببرند در حالی که تا قبل آن هیچ اشاره ای نبود و تمام تخریب ها اقتصادی بود ، در کدام مناظره مسایل ایدئولوژیک مطرح بود ، همه مسایل روی اقتصاد مملکت و سیاست خارجی بود، کجا حرف از بر اندازی تعبیر می شد، همه در چهار چوب نظام حرف می زدند، تا ا.ن تمام نظام را زیر سوال برد و همیشه مشت اول را زد و هر چه خورد خود را به اون راه زد
پاسخ به این اظهارنظر
271

13
-->

200451 خادم
2009-08-02 12:17:43 - [moderator2]
عجب ! قبل ازبرگزاري دادگاه ،حكم توسط آقاي ايماني صادر شدگرحكم شود كه مست گيرند در شهر هرآنكه هست گيرند.
پاسخ به این اظهارنظر
168

11
-->

200453 اکبر رشیدی
2009-08-02 12:17:59 - [moderator2]
با سلام ممنونیم از دکتر توکلی عزیز که همیشه با درایت کامل ...اگر دادگاه بطور علنی و در رده 2 باشد که هیچ سودی نداره و همچنان مشکلات باقی میماند آقایان هاشمی کروبی خاتمی موسوی باید جوابگوی خون هم مردم عادی را بدهند هم شهیدان نیروی انتظامی و بسیج را خواهش میکنیم منصفانه به قضیه نگاه و تصمیم بگیرید نه به مصلحت آقایان.
پاسخ به این اظهارنظر
28

301
-->

200456 کامبیز - هشدار و خطر!
2009-08-02 12:18:37 - [moderator2]
دقیقا با این تحلیل موافقم. با اینکه از نظر سیاسی موافق شما نیستم اما از نیت خیر شما آگاهم. نکته دیگر، اقتدارگرایان، اصلاحطلبان امروز (که خود انقلابی بودند) را قلع وقمح میکنند. شما اصولگرایان میانه رو امروز، اصلاحطلب فردا خواهید شد و قطعا از شمشیر برنده و بی قانون اقتدارگرایان در امان نخواهید بود.
پاسخ به این اظهارنظر
211

10
-->

200461 ا.م.م - پس آقازاده ها چه شدند؟!
2009-08-02 12:19:20 - [moderator2]
جالب است کلی دعوا و اغتشاش سر اسم بردن احمدی نژاد از چند نفر از جمله فرزندان هاشمی و ناطق و غیره بود ولی حالا در دادگاه نه خبری از فرزندان هاشمی و ناطق و کله گنده های دیگر است و نه کسی احمدی نژاد را زیر سوال میبرد که چه گفتی ؟!؟این را برای مردم باید روشن کنند که خلاصه پسر آقای هاشمی یا دختر ایشان چکاره بودند ؟ مگر نه اینکه می گفتند پسر هاشمی و دختر از تحریک کنندگان اصلی بودند پس چرا در دادگاه نیستند !؟ راستی از مهاجرانی و خاتمی و موسوی و خانم رهنورد چه خبر ؟ اگر متهم نیستند پس چه کسی متهم است ؟
پاسخ به این اظهارنظر
34

144
-->

200464 حسين - پي گيري قاطع و پيوسته بر مبن
2009-08-02 12:19:53 - [moderator2]
جدي بودن موضوعي كه در اين دادگاه طرح شده قابل انكار نيست و بايد:- رسيدگي قانوني به همه ادعاهاي طرح شده تا شفاف سازي كامل و صدور آراي نهايي ادامه يابد.-از برخورد تبعيض آميز با افراد كه ناشي از در نظر گرفتن جايگاه هاي اجتماعي افراد است اجتناب شود و تساوي افراد در برخورداري از حمايت هاي قانوني و پاسخگويي در برابر قانون رعايت شود تا افراد ضعيف قرباني اعمال و عملكردهاي افراد قوي و اسم و رسم دار نشوند.-از سرنخ هاي موجود براي رسيدن به عوامل اصلي و هدايتگران جريان اغتشاشات استفاده شود و فقط به اتهامات افرادي كه تا كنون دستگير شده اند بسنده نشود.-با رسيدگي دفيق موارد جرم روشن شده و افراد از اتهاماتي كه درباره آنها مجرم شناخته نمي شوند تبرئه شوند.-با تهييج افكار عمومي مسير رسيدگي قانوني دچار نوسان نشود و قضات شجاع و متعهد به رسيدگي گمارده شوند.-به همه تخلفات اعم از تخلفات عوامل ايجاد اغتشاشات و نيز عواملي كه در برخورد با آن از حدود قانون تجاوز كرده اند بطور هم زمان رسيدگي شود.-منافع و حقوق مردم، آبروي نظام و... در برابر وجاهت ها و نفوذ افراد قرباني نشود.-از افرادي كه بي جهت مورد اتهام قرار گرفته اند اعاده حيثيت شده و به مفتريان و عواملي كه باعث شيوع اتهامات نادرست شده اند برخورد قانوني صورت بگيرد.-افكار عمومي بطور شفاف در جريان مراحل رسيدگي و صدور راي قرار بگيرند تا امكان يبه افكني هاي آتي از بين رفته و فتنه هاي جديد شكل نگيرد.مطالبه مردم برخوردي است كه منجر به بازگشتآ رامش و ايجاد اتحاد و همدلي در ادامه مسير رو به تعالي جمهوري اسلامي ايران باشد.
پاسخ به این اظهارنظر
19

75
-->

200466 ناشناس
2009-08-02 12:20:42 - [moderator2]
اول باید عرض کنم رفسنجانی سخنان ابطحی رو کذب محض خواندموسوی در این جریانت اشتباه هایی داشت (که به نظر من لازم بود) ولی اینکه شما از آنها(خاتمی رفستجانی کروبی موسوی) به عنوان سران کودتا نام ببرید غلط بزرگی است یه جوری میگیت کودتا ی مخملی که هر که ندونه باورش میشه!حالا یه چند نفری هم از بیگانگان خط گرفتن که باید مجازات بشن (حتی اگه موسوی باشه)ولی به نظر من اصل تظاهرات خود جوش بودو مردم با هیچ کس عهد اخوت نبستند سبز باشید
پاسخ به این اظهارنظر
247

16
-->

200475 حنان
2009-08-02 12:22:05 - [moderator2]
این حضرات که تا 4 سال قبل دولت و مجلس ومصلحت نظام را داشتند چرا ان موقع قصد بر اندازی را نداشتند؟
پاسخ به این اظهارنظر
232

12
-->

200476 ج
2009-08-02 12:23:27 - [moderator2]
بايد سردستههاي اصلي ماجرا يعني هاشمي .خاتمي وموسوي جوابگو باشند .اقاي هاشمي ديگرنميتواند بايك تكذيبيه ي ساده خودرا مبرا كند وان دو نفر ديگر هم همين طور .ديگر نبايد با اين افراد مما شات كرد.به اميد نابودي همه ي منا فقين كوردل انشا الله .
پاسخ به این اظهارنظر
22

242
-->

200492 ناشناس
2009-08-02 12:30:08 - [moderator2]
براندازي نرم؟ براندازي نرم يعني اين كه انبوه مردم در يك فرايند اعتراضي بدون خون ريزي، حاكمان جامعه را عوض كنند يا نظام سياسي را تغيير دهند.نظامي كه از پشتوانه عظيم مردم برخوردار است چرا از براندازي نرم ميترسد؟
پاسخ به این اظهارنظر
222

12
-->

200494 ناشناس
2009-08-02 12:30:28 - [moderator2]
يا رومي روم يا زنگي زنگ.چرا استخوان لاي زخم بماند ووضعيت افراد روشن نشود؟ اين وضعيت نه براي متهمان خوب است ونه براي افكار عمومي.
پاسخ به این اظهارنظر
65

2
-->

200496 خيمه شب بازي
2009-08-02 12:31:31 - [moderator2]
خيمه شب بازي مسخره هر جا اسم هاشمي مي ياد صدا كم مي شود شتر سواري دو لا دولا نمي شود تا كي نظام بايد فداي اركان نظام شود !
پاسخ به این اظهارنظر
24

143
-->

200503 حسین - پرده‌ی چهارم سناریو
2009-08-02 12:33:32 - [moderator2]
عطاءالله مهاجرانی، وزیر دولت اصلاحات که مهمان برنامه‌ی“شصت دقیقه” بی‌بی‌سی فارسی دیروز بود، درباره‌ی اعترافات دیروز صبح گفت که این دادگاه نمایشی، پرده‌ی سوم از سناریویی بود که از روز برگزاری انتخابات به اجرا گذاشته شده است. دربرابر اشاره‌ی مجری برنامه به نقل قولی که می‌گفت “اكنون كه دانه‌ريزها در دادگاه اعتراف كردند بايد به سراغ دانه‌درشتها رفت”‌ مهاجرانی گفت به نظر می‌رسد این سناریو پرده‌ی چهارمی هم خواهد داشت که آن ضربه زدن به هاشمی، موسوی و خاتمی است و در واقع اعترافات این محاکمات مقدمه‌ی آن پرده‌ی چهارم است.
پاسخ به این اظهارنظر
216

12
-->

200505 ایمان - مرغ یه پا داره
2009-08-02 12:34:12 - [moderator2]
آنچه در دادگاه اتفاق افتاد مثل روشن کردن چر اغ در روز بود که بعضی از افراد منکر آن بودند. هرچند این اظهارات در حقیقت چیز جدیدی برای اهل فهم به حساب نمی آید ولی واضح است که این افراد باز خود را به .. می زنند و چشمشان را به هر حقیقتی میبنندو بهانه های همیشگی شان که تمامی ندارد باز شروع خواهد شد که چنین و چنان شده. پس این حرفا دلیل نمی شود. برای این گروه مرغ یه پا دارد.
پاسخ به این اظهارنظر
27

145
-->

200506 مرتضی - توطئه علیه بزرگان نظام
2009-08-02 12:34:13 - [moderator2]
بنده بیشتر ردپای یک توطئه ای را می بینم که قصد دارد بزرگان و اثرگذاران نظام را بوسیله خود نظام از بین ببرد. این هشداری است بسیار جدی که با توجه به شواهد چند هفته اخیر حتی شخص رهبری هم از این توطئه مصون نخواهند بود.ببینید وقتی بزرگان نظام مورد اتهام قرار می گیرند و تخریب می شوند چه کسی سود می برد؟ نظام؟ مردم؟ دشمن؟ یا ... خودتان قضاوت کنید.
پاسخ به این اظهارنظر
217

13
-->

200512 محسن
2009-08-02 12:36:01 - [moderator2]
هميشه مي گفتيم فلان كشور داره نماينده يا وزير يا مدير .. توي دادگاه آورده ما چرا نمي كنيم.حالا كه اين اتفاق داره رخ ميده كساني كه با نظام مخالف هستند نمي دونم چرا با همون آدما موافق شدند؟ فقط به خاطر اينكه بعد از چند سال روبري نظام قرار گرفتند. اين دليل طرفداري از يك گروه ميشه؟آيا فكر مي كنيد اگه اين آدما بيايند روي كار چي ميشه؟ اين افراد به خودشون رحم نمي كنند. بزرگان اونها الان همه چي رو انكار مي كنند و جهت خودشون رو در مدت چند ماه مرتب عوض مي كنند.اين گروه اندك در هيچ چيز باهم اتفاق نظر ندارند جز رنگ سبز!مخالف اين دولت باش اما دليل نميشه طرفدار موسوي ها بشيمخالف مدير و وزير باش اما دليلي نميشه طرفدار كسي بشي كه به خاطر وضعيت خودش از اين مردم مخالف سوء استفاده ميكنه.مخالف يك گروه دليل نميشه موافق گروه ديگه باشه.آزاد تصميم بگيريد.اگر زماني برسه كه موسوي پا عقب بگذاره و همه چيز رو قبول كنه آيا شما هم قبول مي كنيد؟نه! پس چرا سنگ اون رو به سينه ميزنيد؟ يا طفدار كساني شديد كه تا ديروز مخالف اونها بوديد! چرا حالا كه مردم مي خواهند مملكت رو از دست سرمايه داران در بيارند و به اين كار راي دادند شماها مردم شمال شهر تهران كه فكر مي كنيد كل ايران هستيد نمي گذاريد البته بهتره بگويم مخالف هستيد.اون آدم تا جايي ميروند و كاري ميكنه كه به مصلحتش باشه اگه اينطور نباشه و بالاتر از اون يا براي ملت و مردم و.. قدمي بر نميدارند و نمونه اون حاميان اونها هستند كه چه پست و خوار اعتراف مي كنند كه حتي طرفدارن اونها مي گويند حرفشون ارزشي نداره و جرات نمي كنند دفاعي از اونها بكنند حتي اگه زير بار هر تهديد باشه نمي بايست اينطوري مردم رو تو خيابون ببرند و بعد خودشون با تهديد...
پاسخ به این اظهارنظر
20

173
-->

200516 ناشناس
2009-08-02 12:38:09 - [moderator2]
به هر حال افراد مجرم باید مجازات بشن از هر طبقه و سطحی که باشند. چه جرمشون سیاسی باشه چه اقتصادی. و هر چقدر کله گنده ها بیشتر محاکمه بشن اعتبار نظام بالاتر می ره و اعتماد مردم بیشتر میشه.سری هم به نظر سنجی ما برای انتخاب سه نفر از بهترین وزیران دولت نهم بزنید:www.vaziran.blogfa.com
پاسخ به این اظهارنظر
33

140
-->

200521 ناشناس - از وبلاگ عبدالله شهبازي
2009-08-02 12:39:57 - [moderator2]
ميرحسين موسوي را به «انقلاب مخملي» متهم مي‌کنند. هم مضحک است هم تراژيک!مضحک است زيرا اين «انقلاب مخملي» را با هيچ تفسيري نمي‌توان «انقلاب مخملي» ناميد. زماني نه چندان دور با سرمايه‌گذاري برخي کانون‌هاي سلطه‌گر غربي در گرجستان تحولي رخ داد که به «انقلاب مخملي» شهرت يافت. آدمي دست‌نشانده خود را يافتند و بر بستر گرايش‌هاي غرب‌گرايانه مردم در انتخابات او را به قدرت رسانيدند. در «انقلاب مخملي» گرجستان بازگشت به آرمان‌هاي انقلاب بلشويکي 1917 مطرح نبود و چهره‌هاي محبوب مردم از ياران و نزديکان لنين، رهبر انقلاب بلشويکي، نبودند. اگر چنين بود، نه «انقلاب مخملي» که نوزايي انقلاب بلشويکي نام مي‌گرفت. اگر چنين بود، مقبول کانون‌هاي سلطه‌گر غرب نبود. جرج سوروس، زرسالار يهودي که شاگرد و شيفته سِر کارل پوپر بود، به عنوان باني «انقلاب مخملي» شهرت يافته. سوروس تحقق «جامعه باز» پوپر را دنبال مي‌کرد نه بازگشت به شعارها و آرمان‌هاي اوّليه انقلاب بلشويکي 1917 را. کاربرد «انقلاب مخملي» درباره موجي که با انتخابات دهم در ايران آغاز شد همانقدر نچسب است که انقلاب اسلامي ايران را «انقلاب مخملي» بخوانيم. خميني، مردي از تبار پيامبر اسلام (ص)، بازگشت به آرمان‌هاي صدر اسلام را صلا داد و با رهبري او مردم قدرتمندترين حکومت وابسته به غرب را در خاورميانه ساقط کردند. اين بازگشت به اصول و ارزش‌هاي اصيل بود. ميرحسين موسوي نيز بازگشت به شعارها و ارزش‌هاي دوران انقلاب اسلامي، بازگشت به آرمان‌هاي امام راحل، را مطرح کرد. اين خواست، و پيوند آن با پيشينه نوستالژيک و شخصيت متين و فهيم ميرحسين، ميليون‌ها ايراني را بار ديگر با نظام جمهوري اسلامي آشتي داد. ميرحسين شناخته‌شده‌تر از آن است که بتوان او را «چهره مطلوب» کانون‌هاي زرسالار غرب ناميد. اسف مندانه، کساني اين جفا را کردند. تراژيک است زيرا، صرفنظر از جوانان و پيرواني که نمي‌دانند در چه کژراهه‌‌اي گام نهاده‌اند، کساني ميرحسين موسوي را منادي «انقلاب مخملي» مي‌خوانند که تا ديروز او را به دليل مواضع اصول‌گرايانه‌اش در سياست خارجي و داخلي «کمونيست» مي‌خواندند و «شهيد مظلوم» آيت‌الله بهشتي را «ليبرال»؛ و به اين دليل در تعارض با امام راحل قرار گرفتند.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire