dimanche 20 septembre 2009



چند گزارش تکمیلی از تظاهرات اعتراضی مردم ایران در روز قدس
انتشار: شنبه ۲۸ شهريور
عکاس: تلویزیون واشنگتن
طرفداران ميرحسين موسوی در روز قدس (تهران، ٢٧ شهريور ١٣٨٨)
11:10GMT—7:10AM/EST
واشنگتن، 19 سپتامبر (تلویزیون واشنگتن)— به گزارش خبرنامه امیرکبیر، روز گذشته، تظاهرات دولتی روز قدس که با حضور گسترده مخالفان دولت و شعارهای اعتراضی آنان توام بود، حاشیه های فراوانی داشت.
امسال با وجود تمامی تدابیر امنیتی و هشدار های مقامات سیاسی امنتی جمهوری اسلامی مبنی بر «ممنوع بودن هرگونه شعار و حضور انحرافی معترضین»، مردم معترضی که در چند نقطه تهران و شهرهای مختلف حضور یافته بودند، با طرفداران دولت و ماموران لباس شخصی به مقابله پرداختند. در تظاهرات تهران، مهدی کروبی حضور یافت ولی حضور میرحسین موسوی و محمد خاتمی، بنا به گزارش خبرگزاری ها و شاهدان عینی، بدلیل هجوم و «توهین های طرفداران» دولت و هرگونه خطر احتمالی، نیمه تمام باقی ماند.
به گفته یک شاهد عینی به تلویزیون واشنگتن، در خیابان های متعدد تهران مانند 16 آذر، 7 تیر، کریمخان، پانزده خرداد، ولی عصر و بلوار کشاورز، عده زیادی از معترضین با در دست داشتن نمادها، پلاکاردها و پارچه های سبز و سر دادن شعارهائی بر خلاف تریبون حکومت، دست به اعتراض گسترده ای زدند.
همین گزارش خاطرنشان کرده است که در تقاطع بلوار کشاورز با خیابان امیرآباد تهران، طرفداران دولت و نیروهای بسیجی، در حالیکه پرچم های زرد حزب الله لبنان را حمل می کردند، به صفوف مردم حمله کردند.
گزارش شاهد عینی تلویزیون واشنگتن، مردم معترضی که جمعیت آنها فقط در حدفاصل میدان 7 تیر تا بلوار کشاورز بالغ بر دهها هزار نفر بود، در مقابل شعار «مرگ بر اسرائیل» بلندگوی رسمی، شعار می دادند «مرگ بر روسیه» و «مرگ بر چین» و در پاسخ به شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» توسط بسیجیان، شعار می دادند «ما اهل کوفه نیستیم پشت یزید بایستیم»، که با خشونت و حمله بسیجیان روبرو گردید.
شعارهای دیگر معترضین نیز، «ای رهبر کودتا این آخرین پیامه، جنبش سبز ایران آماده ی قیامه» و «منتظری زنده باد صانعی پاینده باد»، «کروبی دستگیر بشه ایران قیامت می شه» و همچنین «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» بود. گزارش های رسیده به خبرگزاری ما همچنین شاهد آتش زدن پرچم روسیه توسط جوانان معترض بود.
این گزارش همچنین از حمله نیروهای گارد ضد شورش و بسیجیان لباس شخصی به مردم در خیابان فاطمی با باتوم و چوب و زخمی و بازداشت نمودن تعدادی از معترضین خبر داد.
گزارش های تکمیلی همچنین از تشنج و درگیری در محله صادقیه تهران، ونک و آزادی در روز قدس خبر داد. منابع رسمی ایران از تعداد بازداشتی ها خبری منتشر نکرده است.
منابع: خبرنامه امیرکبیر، تلویزیون واشنگتن
© تلویزیون واشنگتن 2009. کلیه حقوق محفوظ است.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire