samedi 14 novembre 2009

پزشک بازداشتگاه کهریزک "خودکشی" کرد

زشک بازداشتگاه کهریزک "خودکشی" کرد
نوروز: دکتر رامین پورارزجانی، که دوران خدمت سربازی خود را به عنوان پزشک در بازداشتگاه کهریزک سپری می کرد در پی اتفاقاتی که بعد از آشکار شدن وقایع بازداشتگاه کهریزک به وقوع پیوست خودکشی کرده است.
این پزشک وظیفه و دانشجوی ممتازی که با رتبه دو رقمی در کنکور سرتاسری قبول شده بود اولین قربانی برگزاری دادگاهی غیرعلنی است که در پی حوادث این بازداشتگاه مورد سئوال و اتهام قرار گرفته بود.
درحالیکه متهمان اصلی ضرب و شتم وحشیانه زندانیان این بازداشتگاه متعلق به نیروی انتظامی تاکنون مورد سئوال قرار نگرفته اند و حتی قاضی مرتضوی با اعمال فشار بر نمایندگان مجلس ازقرائت گزارش کمیته حقیقت یاب مجلس هشتم جلوگیری می کند، رامین پورارزجانی، پزشک 26 ساله، متهم می شود که در ماجرای شهادت زندانیان کهریزک مرتکب قصور پزشکی شده است و تهدید می گردد که پروانه پزشکی اش لغو و برای 5 سال راهی زندان خواهد شد.
به دنبال آشکار شدن جنایات وحشیانه ای که در بازداشتگاه کهریزک صورت گرفت و حتی به "گوانتاناموی ایرانی" معروف شد، پرونده ای در دادگاه نظامی قظات برای دادستان پیشین تهران و جانشین فرمانده نیروی انتظامی که به صورت مستقیم مسئول حوادث مرتبط با این بازداشتگاه بودند تشکیل می شود و مقامات قضایی هم قول می دهند در سریع ترین زمان ممکن به این پرونده رسیدگی کنند. اما مطابق اکثر پرونده های مربوط به مقامات قضایی و نیروی انتظامی در تمام سال های اخیر نه تنها افراد فوق مورد سئوال و محاکمه قرار نمی گیرند بلکه با امدادهای غیبی اتهامات و متهمان دیگری برای این واقعه تراشیده می شود و پرونده به بیراهه می رود و قربانیان جدیدی برای این پرونده ها دست و پا می شود که آخرین نمونه آن هم یک پزشک وظیفه مسئول در بازداشتگاه کهریزک است.
پیش از این در جریان حوادث کوی دانشگاه و اتفاقاتی که کشور را برای یک هفته در بحران فرو برد یک سرباز نیروی انتظامی تنها به اتهام سرقت ریش تراش مورد مواخده قرار گرفت و تمام افراد مسئول که در گزارش شورای امنیت کشور هم به دخالت آنها در این بحران اشاره شده بود تبرئه شدند.
مشابه این اتفاق قرار بود برای متهمان پرونده قتل های زنجیره ای انجام شود اما اصرار محمد خاتمی بر کندن غده چرکین این وزارتخانه در نهایت منجر به دستگیری سعید امامی شد؛ هرچند او هم در زندان قوه قضائیه با آنچه که خودکشی با داروی نظافت خوانده شد، فرصت این را پیدا نکرد که همدستان خود را به صورت کامل معرفی کند.
در این بین هرچند خودکشی این پزشک و سرباز وظیفه نکته ابهام پرونده متهمان بازداشتگاه کهریزک است، اما نفس خودکشی کسی که درون زندان جنایات وحشیانه علیه زندانیان را به چشم خود دیده است و می تواند هرلحظه نسبت به معرفی عاملان جنایت با دلیل و مدرک اقدام کند، ابهام آمیز به نظر می رسد.
این سئوال جدی هم مطرح است در حالیکه افرادی مثل بهزاد نبوی به دلیل اخلال در ترافیک تهران از طریق شرکت در راه پیمایی به اقدام علیه امنیت کشور متهم می شوند و بیش از 5 ماه در زندان انفرادی قرار می گیرند و حتی در دادگاه ادعانامه های چندین صفحه ای علیه آنان قرار می شود، چطور ممکن است کسانی که مسئول مستقیم شهادت چندین جوان ایرانی هستند به آن اندازه اقتدار داشته باشند که نه تنها از قرائت گزارش کمیته حقیقت یاب مجلس جلوگیری کنند، بلکه خود را نیز از هر اتهامی مبرا بدانند و با اعمال نفوذ از انتشار گزارش های مربوط به رسیدگی به این پرونده نیز جلوگیری نمایند.
افکار عمومی از یاد نخواهد برد بازداشت شدگان سیاسی حوادث اخیر اکثراً یک یا دو روز بعد از انتخابات دستگیر شدند و تا روز برگزاری انتخابات تمام فعالیت های آنان از نظر دولت مستقر هم قانونی بوده است. آنگاه برای این افراد ظرف دو روز اتهامات چندین صفحه ای قرائت می شود و صدا و سیمای دولتی از بیان هر اتهامی علیه آنان دریغ ندارد؛ اما افرادی که مسئول شهادت جوانان کشورمان هستند می توانند پرونده ای را تا آن اندازه به بیراهه ببرند که در نهایت دادگاه مدعی شود دلیل کافی برای متهم کردن و اثبات مجرم بودن این افراد ندارد. رویه ای که طی سالیان اخیر بارها و بارها در دستگاه قضائی کشورمان تکرار شده است و به نظر نمی رسد که اراده ای مبنی بر این راه و روش غیرعادلانه، غیرقانونی و غیرمشروع وجود داشته باشد.
[تاريخ مطلب: بيست و سوم آبان ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم نوامبر ۲۰۰۹]
[




نظرات خوانندگان

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم آبان ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم نوامبر ۲۰۰۹ ، 13:24:05 توسط فريد
چرا آدم عاقل وقتي ان جنايات رو ببيند خودكشي ميكند الان وضعيت نيروهاي رژيم خيلي خرابه اين يك امر طبيعيست از طرفي بايد مردم خودشون رو سركوب كنند و از طرف ديگر حكومتي كه براش خدمت ميكنند ثبات ندارد هر لحظه امكان سقوطش هست ان وقت تكليف نيروهاي آن چه خواهد بود اگر شما باشيد نگران و افسرده نميشويد ميدانيد مجازات تجاوز و شكنجه چه است يك لحظه فكر كنيد افسر نيروي انتظامي هستيد در يك خانه سازماني با زن و بچه با يك حقوق بخور و نمير در مقابل ٧٠ ميليون آدم عصباني قرار داريد چه حالي بهتون دست ميده ضربه اي كه تظاهراتهاي مردمي به رژيم و نيروهاي آن ميزند هزار برابر بدتر از يك درگيري بزرگ با يك نيروي خارجيست آنجا ميگويد اگر هر بلاي سرم بياد بخاطر دفاع از وطنم بوده بهش افتخار ميكنه ولي جنگ با مردم قضيه فرق ميكنه بايد بره با باطوم بزنه تو سر خواهر و مادر مردم اكثر آدمهاي جهان حاضراند اعدام شوند ولي اينكار رو نكنند اگر هم دست به اينكار بزند وجدان دروني انسان آدم رو از درون ميخورد يا خودكشي ميكند و يا با مسلسل به هم قطارانش حمله ميكند بهتون قول ميدم چندتا تظاهرات ديگر رژيم كله پا ميشه.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم آبان ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم نوامبر ۲۰۰۹ ، 12:34:17 توسط مملي ف
بايد قلب سپاه را هدف گرفت, سپاه همه كاره ي فعلي ست و بتازگي هم مزه ي پولهاي كلان و بيحساب زير زبانشان مانده, بهمين خاطر ماموريت اصلي خود را كه حفاظت از مرزها و انقلاب دروغين ۵٧ بود فراموش كرده و به اقتصاد گراييدند و هم اكنون هم در حال تصاحب ( قصب ) يكي پس از ديگري از مهمترين تشكيلات كشوري هستند و براي تداوم اين اوضاع هم دست به هر جنايت و رذالتي خواهند زد, ولي در عين حال وحشت هم دارند چون خودشان بهتر از هر كسي واقف به جنايات و خيانتهايي كه به مردم شريف و مظلوم ايران كرده اند ميباشند, خود ميدانند كه ناحق اند و ظالم بهمين دليل, در انتها مردم پيروزند و روسياهي براي ذغال ميماند.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم آبان ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم نوامبر ۲۰۰۹ ، 11:43:52 توسط دلبند
اینطور که معلوم است او را هم خود کشی کرده اند تا صورت مسأله با پاک کرده باشند. این پزشک که کمی از سعید اسلامی نداشت بلکه بر او بسیار شرف داشته است که سربازی بوده که بالاجبار مجبور به همکاری با رژیم را در جنایاتش در کهریزک داشته است.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم آبان ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم نوامبر ۲۰۰۹ ، 11:41:50 توسط ضدآخوند
اين هم يک جنايت ديگر مثل هروز. مگر آدم عاقل خودکشی می کند. در اين رژيم يعنی قبول همه جانبه رژيم جنايتکار و يا قبول مرگ ضروري. ديگر جريان جنبش سبز هم فايده نداشته و نخواهد داشت.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم آبان ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم نوامبر ۲۰۰۹ ، 10:50:39 توسط سی ریش
در حکومت جنایتکار و کذابی که ، شاهد قتل ندا را قاتل اعلام میکند و توسط چند ده رأس فاطمه کماندو و فرزندان نامشروعشان در جلوی سفارت انگلیس خواهان محاکمه دکتر حجازی میشوند!؟ جای تعجبی ندارد که سعید امامی را واجبیل میخورانند و دکتر زندان کهریزک را ، از ترس افشای جنایاتشان خودکشی میکنندش

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم آبان ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم نوامبر ۲۰۰۹ ، 10:45:43 توسط هم وطن
خواهش میکنم گوانتاناموی امریکایی را با کهریزک مقایسه نکنید چون مقایسه درستی نیست.در گوانتانامو مگر به زندانی ها تجاوز کردند.در ضمن زندانی های آنجا نیروهای القاعده و یا طالبان هستند که با نیروهای امریکایی در حال جنگند واسیر شدند.البته رفتار امریکایی ها هم قابل سرزنش است. ولی این آقایان با هموطنان خودشان به آن شکلی که عمل کردند فقط قابل مقایسه با زندانهای استالینی و هیتلری است.که از آنها هم به مراتب بدتر بوده و هست.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم آبان ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم نوامبر ۲۰۰۹ ، 10:44:04 توسط amin
حجت عزیز، دلسوز ایران زمین، قربان کلام شیرینت. جمهوری خون و جنون با ظهور پلید خودش نه تنها بسیاری لغات را به ابتذال کشاند و یا از معنی تهی کرد ( مهر و محبّت، پایداری، مبارزه، راستی‌ و صداقت، شهادت،... ) لغات جدیدی نیز اضافه کرد. " خودکشی شدن " بی‌ شک یکی‌ از اون لغات می‌باشد. تندرست و پایدار باشی‌.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم آبان ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم نوامبر ۲۰۰۹ ، 10:13:07 توسط ارمان
اولین خودکشی بدستور خامنه ای واحودی نژآداین زمینه مشارکت درمدیریت جهان است خامنه ای به هیچ دین وخدا وپیغمبری اعتقادنداشته وندارد وفکر می کند سربازی را بکشد میتواند از دست انتقام خلق بگریزد ماجرای کهریزک زیر نظر مجتبی خامنه ای است وپروند ه کهریزک برای همیشه در تاریخ ایران مفتوح است

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم آبان ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم نوامبر ۲۰۰۹ ، 09:48:38 توسط نازنین
چون در ایران قاتل گیرند ..بس هر انکه انجاست گیرند شامل شاهدان هم میشود.این جوان ممتاز بزشگی سرباز اگر میامد بیرون هم مثل اقای حجازی قاتل شناخته میشد خودش را اعدام کرد که خواهران حقوق بگیر شهر نوئی (کمیته ها ی امداد) اقایان بعد از 4 ماه درخواست مجازاتش را نکنند .من ماندم این خدائی که هر روز میلیونها ادم صداش میکند کدام بستو از شرمندگی قائم شده که این همه ظلم بس نیست ؟.خبر دیگر که مواد فراوان در سطح تهران بخش میشه...ای جوانان غیور اینها نشانه زبونی دشمن بوده وهست که بخواهند ایرانیان را بی غیرت کنند روزها شما را کتک بزنند و شبها مسکنش را به شما بفروشند .همان بالای بلند قرار بگیرید و خدایتان را صدا کنید وروز هم بریزید بیرون و این جانیان را رسواکنید.تا قرار را بر قرار ترجیج دهند ایران جای خائنین و تازیان نیست مرگ سی سال و شیون 100 سال برای ازادی بس است ...غیرت کنید یکبار بنیادش براندازید و طرحی نو دراندازید که فردای شما و فرزندان شماست ...ما همه با هم هستیم به امید بیروزی فرزندانمون...

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم آبان ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم نوامبر ۲۰۰۹ ، 09:35:55 توسط حمید سلطانی
در حکومتهای ایدئولوژیک از این اتفاقات می افتد. در جمهوری منفور ولایی هم اتفاق ا ز این دست کم نبوده است از ترورهای سربازان گمنام گرفته تا قتلهای زنجیری ومرگها به مانند مرگ یادگار امام جلاد. خوش بود گر محک تجربه آید به میان تا سیه رو شود هرکه در او غش باشد

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم آبان ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم نوامبر ۲۰۰۹ ، 09:20:15 توسط mohemnist
He did not committed suicide, he was committed suicide. The question is by whom?

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم آبان ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم نوامبر ۲۰۰۹ ، 09:08:27 توسط حجت
بعضی ها خود کشی میکنند و بعضی ها خود کشی میشوند. این پزشک از کدام دسته است، ما فعلاً نمیدانیم ولی بزودی با سقوط رژیم اهریمنی که هم بایران و هم باسلام خیانت کرده (وهموطنان ما که هنوز باسلام اعتقاد دارندبایدخیانت رژیم راباسلام شناخته باشندویابا استفاده ازدیده های خود باین نتیجه برسند) رازهای مگو فاش خواهد شد و پرده ها بکنار خواهد رفت و شاید یکی هم واقعیت این خود کشی است که من درحال حاضر معتقدم که ایشان خودکشی شده است.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم آبان ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم نوامبر ۲۰۰۹ ، 09:01:55 توسط قاضي عدالت
از كجا كه اپن پزشك خود كشى كرده باشد به احتمال زياد براي از بين بردن مدارك خود پزشك را از بين بردن٠ كور خوندن ملت همه اين جانيهارا مى شناسد وروزى بايستى جوا بگوى جنايات خود باشند٠خامنه اى جلاد خودت ومشتبي براى آنروز آماده كنيد٠

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم آبان ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم نوامبر ۲۰۰۹ ، 08:59:27 توسط آزاده
خودکشی داده اند.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم آبان ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم نوامبر ۲۰۰۹ ، 08:56:54 توسط امجد
به احتما ل قوی این پزشک قربانی اقدامات سربازان امام زمان اداره اطلاعات شده وبازهم باید شاهد سربه نیست شدنهای بیشتر بود /این پزشک شاید می خواسته اطلاعاتی را بروز دهد و لو رفته /ننگ ونفزت بر حکومت فاشیستی ایران اسلامی.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم آبان ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم نوامبر ۲۰۰۹ ، 08:48:26 توسط وطنم ايران
هموطن پزشك خيلي چيزها را از جنايات در كهريزك شاهد بوده و رژيم او را بقتل رسانده ٠

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire